lørdag den 8. december 2007

Biblioteksvideo

Har I set denne sjove video? Jeg har lånt den fra Magisteren i Tårnby, som igen har den fra sin søster i Roskilde. Forvirret. I kan finde magisterens blog under Tårnby i de 23 ting.

Det sjove ved de 23 ting er, man kommer i forbindelse med mange andre mennesker og lærer at udnytte nettet. Dog skal man også være forsigtig. Jeg har fået en profil på Facebook; men straks læser jeg i pressen, Ingeniørens ugeblad, Computerworld m.fl. at man skal passe på her, dine oplysninger og profil kan misbruges, det er en amerikansk side, der ikke er underkastet de samme regler som i Danmark. Nå men foreløbig ligger der ingen oplysninger af betydning, det er mere for sjov. Der er faktisk oprettet en gruppe i Facebook med personer fra Gladsaxe Bibliotekerne. Vidste I det?

3 kommentarer:

Carsten Bo Vilhelmsen sagde ...

Hej igen Birgit.
Det er, som du siger, helt vildt, hvordan vi netværker på tværs af alle de gængse rammer og begrænsninger. Ideen med Facebook-grupper vil vi helt sikkert også tage op i Tårnby. I modsætning til flere af de andre 23ting kræver den jo åbenbart ingen overtalelsesevne fra os i arbejdsgruppen.
Men hvad, det behøver jeg jo ikke at fortælle dig, du er jo allerede en af "vennerne"!

Birgit Bjerregaard sagde ...

Ja, det er dejligt med alle de nye kontakter. Sidst jeg var på Google Analytics kunne jeg se, der havde været gæster fra Mexico, USA og Tyskland på min blog. Hvordan finder de den?

Carsten Bo Vilhelmsen sagde ...

Nogle søger ganske givet mere systematisk via http://blogsearch.google.com/?ui=blg. Det er dog også mit indtryk, at nogle blot klikker på næste blog. En af mine kvindelige kolleger har ad den vej fået besøg af en "morsom" mand fra Kuala Lumpur.