lørdag den 1. december 2007

Webstatistik



Har du lyst til at følge besøg på din blog er Google Analytics rigtig god. Jeg læste om den på Carsten Bo Vilhelmsens blog. Han er fra Tårnby Kommunebiblioteker. Jeg har brugt den nogle dage og er vildt imponeret. Her følger Carstens vejledning til at bruge Google Analytics:

"Gå først ind på din Google-konto og søg efter Analytics. Når du har fået Analytics ind blandt dine tjenester så klik på Tilføj webstedsprofil

Angiv så navnet på det websted, du ønsker at måle trafikken på (i dette eksempel http://magisteren.blogspot.com/)

Når du klikker videre bliver du præsenteret for et stykke kode. Denne tekst (fra første "<" til sidste ">" kopieres. Log så ind på din blogKlik på SkabelonKlik på tilføj et sideelement

Find elementet HTML/JavaScript og klik på føj til blog. Da sideelementet ikke skal ses på bloggen, skal det ikke forsynes med en titel.

Kopier i stedet kodestykket til indholdsfeltet. Gem ændringer. Og gem tilslut tilføjelse til bloggen

Google Analytics vil derefter straks begynde at måle antal besøg på siden, hvorfra de besøgende kommer osv. osv. Alt kan aflæses fra kurver og grafer i Google Analytics.
Blot kræves en smule tålmodighed: Besøg den ene dag, kan først aflæses den næste"

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Birgit
Jeg synes også Google Analytics er et rigtig godt værktøj. På din anbefaling bruger jeg det også på min blog nu.
Din blog er forøvrigt meget flot og aktiv!
Hilsen Bodil