søndag den 9. december 2007

Flickr, Picasa og 23







Så skal vi lege med billeder!



I lang tid har jeg kun brugt Flickr. Den er rigtig god at søge i; men efterhånden er jeg gået helt over til Picasa, her kan man nemlig også lægge fotos på nettet, og det går hurtigere. Eneste mente er, at de kun kan findes igen, hvis du har et link hertil, mens det er ret let at søge i Flickr. Picasa er en del af Google, så det integreres let i alt det andet, vi har i Google.




Jeg har nu forsøgt mig med 23, der ser ud til at være endnu lettere. Selvom jeg heller ikke der kan finde billederne, medmindre jeg bruger et link hertil.




Det er let at redigere fotos i Picasa eller i det hele taget at have sine fotos i Picasa mapper på sin pc. Desuden kan man også overføre billeder fra digitalt camera via Picasa. Jeg er helt holdt op med at bruge software til mit camera, det ordnes let med Picasa.


Noget jeg har konstateret for nylig er, at integrationen med nettet er voldsom. De billeder, jeg har lagt på min pc i Picasa, ligger pludselig i min Picasamappe på nettet! Dog ikke den offentlige, håber jeg.

Ingen kommentarer: