fredag den 16. november 2007

Bogmesse 2007

En veloplagt Ida Jessen interviewes af Johannes Møllehave, Jeg har netop nydt at læse hendes rigtig gode novellesamling: "En mand kom til byen". Ida Jessen betragtede genren novelle som en luksus, som et stykke lækkert mørkt chokolade. Møllehave spurgte bl.andet om slutreplikken i en af novellerne var inspireret af Kingo, Ida Jessen bruger udtrykket "uden måde", det mente hun var muligt.
Nederst samtale mellem Bo Green Jensen og Richard Ford om bogen "Som landet ligger". Må indrømme jeg endnu har den forfatter til gode. Han lød meget spændende og interessant. Jeg må undersøge hans forfatterskab, hvor han i 25 år gennem 3 bøger har skrevet om Frank.





Det sædvanlige gedemarked; men med en masse spændende forfattere indimellem. Desværre kom Zadie Smith slet ikke, det blev aflyst; men jeg hørte Ida Jessen, Jette Drewsen, Kjeld Hillingsø, Jonas T.Bengtsson, Mikael Niemi, Jonathan Lethem, Richard Ford, Christian Dorph og Simon Pasternak. Nu kunne jeg godt bruge lidt weekend; men skal have weekendvagt!

3 kommentarer:

Birgit Hald sagde ...

Det var synd med Zadie Smith. Jeg er lige ved at læse "Om Skønhed" - dejlig bog! :-)

NagBib sagde ...

Hej Birgit - ja, det var herligt at være på bogmesse igen. Det er som at komme på besøg i en chokoladebutik. Jeg var derinde om søndagen, hvor jeg bl.a. hørte Erling Jepsen. Nu må jeg altså se at få læst hans bøger - det har jeg til gode.

Det er en meget inspirerende og flot blog, du har lavet - det kan jeg lære noget af. Jeg har ikke været så flittig endnu.

Lone, Nærum

Birgit Bjerregaard sagde ...

Hej Lone
Jeg har lige været inde på din blog, synes du har skrevet en rigtig god kommentar til de mange gymnasieopgaver, jeg tror, jeg kopierer noget af det til min blog, hvis det er ok?
hilsen Birgit