søndag den 25. november 2007

Rayuela



Dette efterår har min søde spanske svigerdatter Elena åbnet en spansk bocafé: Rayuela. Den ligger på Fælledvej 5 lige ved Sct. Hans Torv.

Hun vil gerne fortælle os om alle de gode spanske bøger, der findes, derudover har hun børnebøger og lærebøger. Jeg tror, hun har fingeren på pulsen. Elena har en universitetsuddannelse fra Burgos i litteratur og brænder for den spanske kultur.

Udover bøger sælger hun spanske delikatesser og i cafeen alt, hvad hjertet kan begære.
Desuden er der en del arrangementer. Rosa fra "Rosas spanske køkken" har været der i starten af november. Oversætteren af Ana Piazzettas: Sabores y saberes - Smag og behag var der i fredags. D. 5.12.07 kommer Ursula Andkjær Olsen og Jesús Aguado, de læser op af egne værker.
Elena har udsendt et elektronisk julekatalog med gode, spanske bøger.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

super. Jeg håber at se dig den 5.
khk

Anonym sagde ...

du er sød.
jeg glæder mig til at se dig snart
din glade svigerdatter

Dina Lemming Pedersen sagde ...

Hej Birgit,
Tak for din besked på min blog!
Har først lige set den nu (jeg er lidt bagud med mine 23 ting...)
Spændende at se dine blogs - der er jo masser af inspiration at hente...
Mange hilsner fra Dina

Felicia sagde ...

Jeg er VILD med spansk litteratur, desværre kan jeg ikke sproget - tog faktisk et spanskkursus et halvt års tid for ca ti år siden, men efter lange diskussioner med mig selv, blev det italiensk, som jeg går til nu, der vandt.
Der ser dog rasende hyggeligt ud her, med mad og gode arrangementer, så der kunne jeg godt finde på at kigge forbi snart!