mandag den 19. november 2007

Google talk og Messenger

Google talk ser ud til at være smart nok, lidt af vejen. Jeg bruger min gmail adresse, hvis nogen er interesseret i at føje mig til adressekartoteket. Synes det er smart at samle alt på IGoogle, fint man ikke skal have et program kørende til talk.

Messenger er jeg lidt loren ved. Jeg har tidligere brugt den; men det tog alt for lang tid, når min pc skulle tændes, fordi messenger skulle på først. Nu prøver jeg, om den er blevet bedre, ellers er det ud igen. Her bruger jeg min notes adresse.
Da jeg havde en gammel hotmailadresse, som jeg ikke har brugt længe, og ikke kunne huske password på, måtte jeg nulstille det gamle password og finde et nyt. Derefter installation, der tog en rum tid. Jeg tror ikke, den er noget for mig!
NB: Pas på I ikke får en ny toolbar, det har jeg fået. Mit download opførte sig overhovedet ikke, som det, Jane beskrev, jeg fik ikke mulighed for at sige nej til toolbar!!!

I Aalborg har de oprettet en spørgetjeneste via Messenger, måske er det den Biblioteksvagten nu fører videre?: Den digitale bibliotekar:
http://www.need2know.nu/.
Jeg har tidligere prøvet at sende et spørgsmål, det gik ikke. De modtager det kun som chat via Messenger.

1 kommentar:

Birgit Bjerregaard sagde ...

Desværre ser der ud til at iGoogle ikke rigtigt kan håndtere Google talk, så man skal alligevel have noget kørende ved siden af for at få den til at virke, ærgerligt.